رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

با ورود واقعیت های مجازی از کمپانی های بزرگ و گوناگون و‌ توجه به بازیهای هارور به صورت سوم شخص مخصوصا تمرکز این بازیها بر روی واقعیت های مجازی شاهد عصری جدید در این ژانر هستیم ، عصری که خیلی وقت پیش با بازیهای موفقی نظیر اسلندر من و در اواخر با P.T و Outlast نشان داده شد و‌ با ورود VR قدم بعدی را برای موفقیت برداشته است .

کپکام یکی از کمپانی های بزرگی بود که توجه ویژه ای به این امر نشان داد و تصمیمی چالش برانگیز درمورد برترین بازی خود گرفت به طوری که یکی از افق های پیش روی خود را بزرگترین ناشر بازی های سوم شخص بر واقعیت های مجازی عنوان کرد‌.

رزیدنت ایول

شاید این سری بازی پس از کش و‌قوس های فراوان و امید و ناامیدهای بیش از حد کمی از چشم افتاده باشد اما با تصمیمی که کپکام برای سوم شخص بودن این بازی گرفت این سری بازی را از سقوط بنوعی نجات داد، 

نکته مهم دیگر ورود شخصیتهای جدیدی بود که ریسک بزرگی برای شرکت سازنده به همراه داشت.

IMG_20170404_180849.thumb.jpg.47256b2ffd19551353c734f2207440f1.jpg

ایتن ویتنرز 

 مبتدی ، شجاع ، و شاید کمی احمق اولین نگاه ما به این کرکتر است .

ایتن ویتنرز پس از گم شدن ناگهانی همسرش بر روی کشتی ای که در آن کار میکرد و رسیدن ویدیویی از وی به دستش عازم دنیای بی رحم بازی شد. دنیایی که در آن علاوه بر B.O.W ها و موجودات جهش یافته خانواده ای نامیرا بنام بیکر در آن حضور داشتند و با سوپرایزهای بی شمار به استقبال ایتن می رفتند.

ایتن از معدود شخصیت هایی است که بدون شناخت درست کنترل وی را برعهده میگیریم.شخصیتهای اصلی رزیدنت ایول مانند کریس و ایدا با اینکه اشنایی ای درموردشان در رزیدنت ایولهای‌اولیه نداشتیم ولی با زاویه دوربین کلاسیک (سوم شخص) تا پایان بازی با آنها رابطه برقرار میکردیم و این رابطه را مرهون دوربینی میدانستیم که با این که برخلاف دوربین اول شخص فرصت تعامل چندانی با محیط به ما نمیداد اما لااقل بهتر میتوانستیم با کرکتر قابل کنترلمان ارتباط برقرار کنیم ، چیزی که در اویل های مدرن نیز ادامه داشت و در رزیدنت ایول هفت پایان یافت.

حتی بازی برخلاق عنوانی مانند OUTLAST که بیشترین شباهت را با این نسخه داشت ، فرصتی برای دیدن چهره ایتن در اندک دموها و کات سین ها نمیداد و چهره وی جدای از بازی منتشر شد.

همینطور چیزی‌که در بازی ای مانند Outlast شاهد آن بودیم نفس نفس زدنها ، ناله کردن و فریاد زدن‌ هنگام دیده شدن توسط دشمنان و یا گیر افتادن در موقعیتهای بحرانی بود بطوریکه آدرنالین گیمر به خودی خود با شنیدن این صداها بالا میرفت و بر ترس وی افزوده میشد ، چیزی که درمورد ایتن و میا دیده نمیشد !

یکی از نقاط مثبت شخصیت اصلی آسیب پذیر بودن و نمایش این آسیب ها به زیبایی هر چه تمام بود. 

قطع شدن پا ، آثار نیش حشرات ، سوختگی و زخم بر روی دست در صورت مصرف نکردن هرب و حتی مدتی بعد از مصرف و بازیابی سلامت از موارد جالب بازی بود.

هرچند نمیتوان بر کم حرفی شخصیت اصلی خرده نگرفت اما در کل با شخصیتی رو به رو‌هستیم که میتوان به عنوان یک مدل استاندار از انسان واقعی در عنوان های آینده حساب کرد ، نه سوپرهیروهای افسانه ای سری .

نویسنده: @Splinter cell
-پایان-

  • خوشم اومد 5
  • متشکرم 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×