Wolfwand Rubel

اختصاصی رزیدنت اویل 3 -1998 - 2020 شباهت ها وتفاوت ها

پست های پیشنهاد شده

 

 

Resident Evil 3 Remake VS Resident Evil 3 Original

 

 

 

eace107424cd2f220e12e38e5b351abc.jpg

 

 

 

با سلام خدمت دوستان عزیز

بلاخره رزیدنت اویل 3 هم منتشر شد و تو این ایام قرنطینه ویروس کرونا ، شاید بیشتر از هر وقتی با این بازی میشه ارتباط برقرار کرد.

در این بخش قصد داریم تفاوت ها وشباهت های رزیدنت اویل 3 اصلی و ریمیک را با هم بیان کنیم.

 

 

 

هشدار : این بخش داستان بازی را لو میدهد. چنانچه قصد دارید خودتان بازی را شخصا و بدون اسپویل بروید این بخش را نخوانید

 

 

لطفا از پیام دادن وگذاشتن پست در انتهای این تاپیک خودداری کنید تا مبحث کامل بشه

 

 

2563.png

  • خوشم اومد 1
  • متشکرم 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

بخش اول: داستان ، حوادث و صحنه ها

 

Resident_Evil_3_Nemesis_01.jpgswsadas.png

 

 

 

 

1 . شروع بازی 

 

رزدینت اویل 3 – نسخه اورجینال از خروجی اپارتمان جیل والن تاین شروع میشد.همه ما میدیم که جیل از بین دسته ای از آدمخور ها وشعله ها آتش بیرون میپرد. شاید خیلی از فن های قدیمی سعی میکردند به نحوی به داخل آپارتمان برگردند( که بازی این اجازه را به شما نمیداد)

 

10512bc9033f3fedd16feea0351eb8ea.gif

 

خب این ارزوی  بر آورده شده. بازی از آپارتمان جیل شروع میشود. نوشته ها واطلاعاتی که در اپارتمان پیدا میکنید ، بسیار جالب توجه و مرتبط به فاصله زمانی مابین رزیدنت اویل 1 و 3 میباشد. این مدت زمان که حدود 3 یا 2 ماه طول کشیده ، بیانگر وضعیت افراد باقی مانده استارز پس از حادثه آرکلیست.

در ابتدا به یادداشت بی نامی اشاره میکنیم که در مورد اینکه افراد امبرلا او را میپایند صحبت میکند. به احتمال بسیار زیاد و با توجه به اطلاعات قبلی ما از دو نسخه اورجینال بازی و ریمیک 2 ، متعلق به کریس ردفیلد است.

با توجه به نوشته های نامه ، کریس کمی قبل شهر را ترک کرده است. سپس نامه ای از برد ویکرز یکی دیگر از بازماندگان ارکلی وافراد گروه استارز پیدا میکنید که در آن گفته میشود برایان ایرونز جیل را از خدمت معلق کرده است و تیم استارز منحل شده. شاید همین موضوع دلیلی عدم آغاز بازی از اداره پلیس از بازی رزیدنت ایول 3 باشد. وقتی جیل از خدمت تعلیق شده ، آنچا دنبال چه میخواهید بگردید؟

 

 

 

dttret.png

 

 

 

 

2. ورود نمسیس خیلی زودتر از آنچه انتظارش را داریم

 

تمامی فن های این بازی به یاد دارند که در ابتدای بازی شما تنها با یک شهر زامبی زده مواجهید. با توجه به وسعت شهر تعداد زامبی ها از حالت عادی که در دو نسخه پیشین بود بیشتر است . شما تمام تلاش خود را انجام میدهید که خورده نشوید و بعد با برد ویکرز روبرو میشوید که به شما در مورد موجودی هشدار میدهد که برای کشتن افراد استارز فرستاده شده است.درحالی که شما تا دیدن نمسیس حداقل چند در دیگر فاصله دارید.

 

42506521f4620d8b25a7edede27fc40f.thumb.jpg.d9cab1924d6bab801e2f5b7060079a41.jpg

 

در رزیدنت اویل 3 ریمیک نیز این مسئولیت به عهده برد گذاشته شده است برد با جیل تماس میگیرد و اینبار لحنظ سرشار از وحشت است واز جیل میخواهد که از جایی که هست " فرار کند" و کجاست؟ در خانه اش!

تفاوت بین این دو نسخه از همین ابتدا آغاز میشود. بازی به شما فرصت نمیدهد حتی سلاحتان را بردارید و نمسیس را درست وقتی جیل هنوز میخواهد در مورد برداشتن سلاحش حرف بزند بر سر شما نازل میکند و این آغاز درگیری و تقلاییست که در ابتدیا بازی باید استرس آن را تحمل کنید.

8q5KaXkZo43TktBGfJsA6P.thumb.jpg.28fc913de2eb35824851d4f6c7515d4b.jpg

 

طراحی صحنه های اولیه بازی با وحشتی که نمسیس در شما ایجاد میکند ( چه فن قدیمی این بازی باشید و یا بار نخست باشد که نمسیس را میبینید ) با نداشتن سلاح ترکیب میشود. شما با هیولایی طرفید که قابل متوقف کردن نیست ودر ساختمان خانه جیل به دنبال شماست. شما هیچگونه تسلیحاتی ندارید و تنها راه فرار است. اما چگونه؟ با سرعت بسیار کم

نمسیس در این نسخه بسیار خشنتر و بی رحم تر از نسخه اولی ظاهر میشود.او قادر است دیوار را خراب کند وسقف را بشکافد. و اینبار برد نیست که برای شما اینه عبرت باشد و کشته شود. خود جیل  مستقیما با او درگیرست.

هرچند که بعد از این ورود هیجان انگیز که همه ما منتظرش بودیم، همه چیز تغییر میکند.

 

 

3. قطار . یک مترو کامل یا تراموا 

 

این که به طور کلی فلسفه قطار در نسخه اصلی و نسخه ریمیک باهم متقاوت است  به کنار، شکل ظاهری قطار نیز متفوات است. در نسخه رزیدنت ایول 3 اصلی قطار بیشتر حالت تراموا ( با اصطلاح Cable car) را داشت ولی در این نسخه کاملا به یک مترو واقعی تبدیل شده است .

Image1.jpg.93195d1cf1d663a2878af61c42c2b918.jpg

 

کارکرد قطار در نسخه اصلی برای رسیدن به برج ساعت و استفاده از زنگ ساعت برای اعلام حضور شهروندان بود. ولی در این نسخه مستقیما قصد دارند که افراد نجات یافته را با مترو نجات دهند .

هرچند روند داستان مشخص است : قطار باید به راه بیفتد.

 

20200328214849_1-100836900-large.thumb.jpg.21578db7707867588b93be48cc0a435f.jpg

 

سوار شدن نمسیس در نسخه اصلی و نسخه ریمیک سناریو مشابهی دارد. حتی انفجار نمسیس توسط  میخائل و خارج شدن قطار از ریل به این خاطر این جریان نیز مشابه نسخه اصلیست . ولی با یک تفاوت . این تفاوت را در بخش بررسی شخصیت ها توضیح خواهیم داد

 

 

4.اداره برق و بازگشت درین دیماس ها

 

 

اداره برق ، جایی که برای نخستین بار در نسخه کلاسیک شما با عامل مرگ جسدی روبرو میشوید که پیشتر به طرز فجیعی کشته شده است ( این توضیحیست که جیل از جسد در نسخه کلاسیک به ما میدهد : از صورتش مشخص است که با درد زیادی مرده) و اداره برق خانه آنهاست.

درین دیماس ها جزو اولین موجودات بازی هستند که شاتگان در مقابل آنها ناتوان است. سرعت آنها از شلیک جی لانچر احتمالی بسیار بیشتر بوده و جهش های بندی میزنند. آنها به در آغوش گرفتن وبوسیدن ( از نوع بوسه های سمی ) شهرت دارند ولی خوشبختانه در اداره برق هستند وتعدادشان خیلی کم است. 

Image39.jpg.30e0d41e19af61fdd6d9bc042dc7194c.jpg

 

علاوه بر این لوکیشن اداره برق به نحوی طراحی شده که شما  میتوانید آنچه نیاز دارید با حل معما بدست آورید( همینطورانتخاب باس فایت نمسیس بر روی پشت بام انتخاب باشماست)

گرچه درین دیماس ها مزاحمان جدی محسوب میشوند ولی با کمی چابکی ومهارت ( والبته یک مگنوم خوش دست ) میتوان از شرشان خلاص شد.

 

ولی این تنها توصیفی از بازی کلاسیک بود. به چندش آور ترین بخش بازی در نسخه ریمیک خوش آمد بگویید. اداره برق با درین دیماس ها پر شده است. شما میباست درحالی که از دست آنها میگریزید یا با آنها مبارزه میکنید برق را فعال کنید( که واقعا کار سختی هست) درین دیماس ها تمامی ندارند واز همه جا به سمت شما حمله میکنند. توضیح تفاوت انها را به بخش موجودات واگذار میکنیم ولی همین بس که بوسه های قبلی که در نسخه کلاسیک نوش جان کردید در این بازی به کلی از ذهنتان محو میشود.

 

How-to-Increase-Inventory-Space-in-Resident-Evil-3-Remake.jpg.89a714a886745e3700e8aeb21f22c774.jpg

 

 

2563.png

 

 

 

  • خوشم اومد 1
  • متشکرم 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ادامه بخش اول - لوکیشن ها ، حوادث و صحنه ها

 

5. اداره پلیس - آنجا که انتقام فرا میرسد

 

بی شک ، اداره پلیس راکن یکی از پرخاطره ترین بخش های بازی برای تمامی طرفداران نسخه های کلاسیک است. همه چیز از استارز آغاز میشود وهمه چیز در این گروه خلاصه میشود. اداره پلیس جائیست که مارا به آرکلی متصل میکند و رزیدنت اویل 2 و3 را به هم مربوط میسازند.

درهایی که قفل اند و ما دوست داریم بدانیم پیشت آنها چه خبر است ( البته اگر طرف حساب ما راهرویی پرلیکر باشد، نه دوست نداریم) و اتاق استارز ، جایی که فن های قدیمی مدت زیادی را به اکتشاف در آن اختصاص میدهند ( نیازی به توضیح نیست که جز این موضوع چطور یکنفر با 60 بار کلیک روی میز وسکر عکس ربکا را یافته است.)

RPD.thumb.jpg.e8606f3f9c18dbbe93c4253c1dc26d2e.jpg

ورود جیل به این اتاق نیز جالب توجه است و جیل برای اخرین بار به جای میرود که همه چیز از آنجا آغاز شده است. جیل این اتاق را میشناسد وصاحبان میزهایش را. عکس افرادی که همه در رزیدنت اویل 1 تک به تک کشته شده اند. و بعد از آن نمسیس که استارز گویان اولین و سهمگین ترین شوک بازی را به ما وارد میکند و گویی او نیز میداند که جیل به اتاق استارز خواهد رفت.

 

خب از قطعه ادبی بالا خوشتان آمد؟ باید گفت که در نسخه ریمیک هیچکدام از حس های بالا به شما الحاق نمیشود چون اصولا جیل به اداره پلیس نمیرود ( البته چنانچه قبلا هم گفتم وقتی جیل از کار معلق شده ، برای چه باید به اداره پلیس برود ) و کسی که به اداره پلیس میرود، کارلوس و دوستش تایرل هستند.

 

1797749380_3648313-residentevil3zombiebrad.thumb.jpg.b53ee30aa90296e0d170979c69f2aefd.jpg

 

 

6. برج ساعت 

 

برج ساعت در نسخه کلاسیک بازی ، یکی از مهمترین مکان ها بازی به شمار می آید. برجی که بعضی آنرا کلیسا ، بعضی محل اجتماعات و بعضی نیز همان برج ساعت میشناختند.

تنوع معماها ودشواری آنها در برج ساعت، تعدد موجوداتی که از اول بازی دیده اید و بخش های قابل بررسی ، این مکان را به یکی از پر کشش ترین بخش های بازی تبدیل میکند ودر نهایت نخستین باس فایت رسمی بازی در این نقطه رخ میدهد.

مهمترین موارد این لوکیشن، در ابتدا عدم توانایی به بازگشت به قبل است. پیش از برج ساعت هرچه بوده به پایان رسیده است. نکته دوم ، معماهای واقعا سخت وشاید فکری بازیست( برای نخستین بار شما با معمای موسیقی دار طرفید و میبایست دو کلید را با هم ترکیب کنید. که درک همین مطلب ممکن است شمارا ساعت ها معطل کند. ) بخش دیگر معمای ساعت هاست که آن نیز وقت گیر و زمانبر والبته جذاب است ودر نهایت صدای زنگ برج

ولی آنچه این محل را ازتمامی لوکیشن های قبلی وبعدی مجزا میکند، اولین باس فایت بازی میباشد. پیش از این صحنه شما در تمامی موارد میتوانید از مقابل همه چیز( نمسیس ، کرم درین دیماس وهر آنچه مقابلتان است ) بدون درگیری و با کمی مهارت بگریزید ولی در اینجا راهی وجود ندارد شما باید مبارزه کنید در حالی که نمسیس شما را به ویروس آلوده کرده است. گیاه آبی تاثیری در نوار حالت جیل ندارد و همچنان بنفش میماند. شما میجنگید درحالی که جیل آلوده به ویروسیست که میدانید او را میکشد وباید نمسیس را بکشید. هیچ راه دیگری وجود ندارد.

 

unnamed.jpg.21b26ea752901cd77350454a27c78aea.jpg

در نسخه جدید برج ساعت از دور دیده میشود. شما به حیاط آن نیز نمیرسید ودرگیری با نمسیس که به طرز اسف باری جهش یافته است در میدان روبرو برج ساعت انجام میشود. جیل آلوده به هیچ ویروسی نیست وحالت جهش یافته نمسیس بسیار سریع (البته در مقایسه با قبل باز هم نمسیس حیاط کلیسا خوفناکتر است) طرفید. پس از یک مبارزه با نمسیس ، نمسیس پیش از مرگش جیل را به ویروس آلوده میکند.

نه پازلی نه معمایی نه اتفاقی که شما را متوقف کند. فقط جلو بروید ونمسیس را بزنید!

 

 

 

7.  آلوده شدن جیل

 

جیل والن تاین در یک باس فایت در هردو نسخه به ویروس تی آلوده میشود و از هوش می رود. از نوع و زمان آلوده شدن جیل که بگذریم ، بین دو نسخه شباهت زیادی بین رفتار کارلوس دیده میشود. در هردو گزینه کارلوس جیل را که بیهوش است نجات میدهد. با اینحال در نسخه کلاسیک کارلوس جیل را به برج ساعت میبرد و تا زمان بهوش امدن جیل  که 1 اکتبر میباشد ، در کنار او مینشیند . 

 

1905421882_unnamed(1).jpg.1237ac3e52370f8b6d71428b4628e8cc.jpg

 

ولی در این بازی با توجه به روند داستان کارلوس از لحظه پیدا کردن جیل او را به بیمارستان یادبود اسپنسر برده و به سرعت به دنبال دانشمندی میگردد که این آنتی ویروس را تولید کرده است. جیل در تمام مدت بیهوش بوده وهنگامی که آنیت ویروس را دریافت میکند به هوش می آید( البته یک روز بعد ، یکم اکتبر)

maxresdefault.thumb.jpg.ebcbeba36d1364da34e7f45c30e13036.jpg

همچنین در نسخه کلاسیک شما در حالتی که آلوده هستید با نمسیس میجنگید ( استرسی که نمیدانید چرا گل آبی اثر نمیکند و حالا باید چه کار کرد) در نسخه ریمیک پس از مبارزه نمسیس جیل را آلوده میکند.

 

 

8.اداره آمبرلا ، پارک فراموش شده

 

در نخسه کلاسیک این بازی شما پس از دریافت آنتی ویروس مسیر خود را به پارک راکن ادامه خواهید داد. در پارک علاوه بر انواع متنوع موجودات آلوده ، یادداشتی پیدا میکنید که به آزمایشگاه مخفی آمبرلا اشاره دارد. آزمایشگاهی که در آن به صراحت یاد شده در صورت پیدا شدن سرو کله شهروندان در آن اطراف از آنها به عنوان نمونه ازمایشی استفاده شود

R50902.JPG.jpg.3116ca7c94fbf6d27f79017aeeed641b.jpg

با اینحال در نسخه ریمیک شما مستقیم از بیمارستان به زیر زمین که محل انبار تجهیزات آمبرلاست میروید و بخش پارک عملا حذف شده است. گرچه بین باس فایت یکی مانده به آخر نمسیس( اتاق اسید ) و باس فایت نهایی ( شارژ دستگاه برای شلیک و هل دادن باتری ها ) شباهت هایی وجود دارد ولی کل روند جریان اینکه چرا در اتاق اسید هستید و یا اسلحه یاد شده چطور کار میکند با نسخه اصلی تفاوت فاحشی دارد. به طوری که در این قسمت بازی شما به هیچ وجه احساس حضور در بازی ریدنت اویل 3 را نخواهید داشت و بازی به نظر کاملا جدید و متفا وت می اید.

 

Resident_Evil_3_Disposal_Center_Nemesis_3.thumb.jpg.ff5e0fd29b65ab6ed27cc49b52307ddd.jpg

 

9.پایان. یکی و تنها یکی

یکی از جذابیت های بازی رزیدنت اویل 3 تفاوت پایان ها و امکان انتخاب به بازیکن بود ( در بخش تفاوت گیم پلی این موضوع بررسی خواهد شد ) با اینحال در این نسخه تنها یک پایان وجود دارد .جیل و کارلوس می گریزند.

 

unnamed.png.5f9b9786353df4d716dc11de82d4392b.png

 

حال آنکه در بازی اول شما میتوانستید با انتخاب متفاوت باعث آمدن بری برتون شوید و یا نیکلا را نیز بکشید یا او به دست نمسیس کشته شود . در این بازی چنین شرطی نیست و شما مجبورید طبق سناریو بازی پیش بروید.

 

 

 

 

2563.png

 

 

  • خوشم اومد 1
  • متشکرم 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شخصیت ها

 

میتوان گفت تقریبا آنچه بین دو نسخه کاملا رعایت شده است ، شخصیتهاییسن که رد هردو نسخه حضور دارند. هرچند با شکلی متفاوت ودلایل متفوات وحتی داستان متفاوت. ممکن است با خود بگویید بعضی از کارکتر ها جدید بودند. جالب است بدانید جز دکتر بارد ، هیچ فرد جدیدی در بازی حضور ندارد و همه قبلا در بازی بوده اند.

 

1. جیل والن تاین

 

 

wr.jpg.b72ecb7b415b4b81e59f9bdbde6cf720.jpg

 

به عنوان کاراکتر اصلی داستان، جیل مجدد شخصیت اصلی بازیست. البته نه به آن اندازه که در نسخه کلاسیک اصلی محسوب میشد. پررنگ تر شدن نقش کارلوس به نسبت نسخه اصلی به نوعی به نقش جیل در تجربه بعضی موارد صدمه زده است. با اینحال جیل همان جیل 1998 است . جیل پس از چند ماه از حادثه آرکلی در شهر راکون است. در نسخه ریمیک شما متوجه میشوید که جیل تا سه روز بعد قصد شهر ترک را داشته است. موضوعی که در نسخه کلاسیک به شیوه دیگری مطرح میشد. در نسخه کلاسیک جیل به انتظار رسیدن ارتش و کمک در خانه میماند و وقتی متوجه میشود خبری نیست، خود دست به کار میشود.

 

 

Resident_Evil_3_Jill_Hospital_1.0.thumb.jpg.8eb9476818fda3161c93065a6da3acac.jpg

 

در هردو نسخه هدف فرار از شهر است. به هر طریقی که میتوانید.

ظاهر جیل با نسخه کلاسیک کاملا تفاوت دارد. ولی به نظر میرسد این تفاوت منطقیست. شما هرگز با دامن به استقبال یک شهر زامبی زده نمیروید ( موضوعی که فن های بازی نیز به آن اعتراف میکردند ) علاوه بر این تفاوت بسیار کوچک و جالب دیگری نیز در بازی وجود دارد و آن حمل علامت RPD بر روی کمربند جیل است.

تقلای جیل در نسخه کلاسیک ( و کارلوس نیز)  بر فرار از شهر میباشد ولی این موضوع برای جیل در انتها تغییر کرده واو برای کمک به کارلوس میرود ( موضوعی که در نسخه کلاسیک به طور کلی وجود نداشت ) آلوده شدن جیل در حین بازی  ونجاتش توسط شخص کارلوس نیز از مواردیست که عینا به این نسخه منتقل شده است

در مورد شخصیت جیل ، هنوز همان حالت ماجراجویی وتسلیم ناپذیری در جیل را مشاهده میکنیم هرچند که جیل پیشتر چنین الفاظی را در بازی بکارنمیبرد( جیل به عنوان مودب ترین کاراکتر تا پیش از این بازی شناخته میشد) با اینحال در مقایسه با کلر ردفیلد و مویرا برتون هنوز بسیار مودب است.

 

resident-evil-3-1211440-1280x0.thumb.jpeg.62d47e8d733a762bef3934a9da18281d.jpeg

 

از طرفی در نسخه اصلی رابطه بین کارلوس وجیل با این نسخه تفاوت زیادی داشت واز حق نگذریم ، رابطه ریمیک بسیار منطقی تر و قابل تامل تر بود . شاید یکی از دلایل این رابطه سطحی باشد که کارلوس در آن معرفی میشود و نویسندگان قصد داشتند با پررنگ تز کردن نقش کارلوس وارتقا سطح او ، این رابطه را توجیه پذیر کنند. جیل در نسخه ریمیک بسیار احساسی تر از نسخه اصلی نشان داده میشود. البته نه در حدی که فکر کنیم با یک شخصیت لوس طرفیم. دلرحمی بخشی از شخصیت جیل در نسخه های پیشین وپسین این بازی بوده وبه خوبی در ریمیک نمایش داده میشود. 

 

resident-evil-3-remake-jill-carlos-0.thumb.jpg.f053c73f5bc7a37c9d463b2af4629edb.jpg

 

به عنوان پلیس و به عنوان یک فرد قدرتمند ، جیل با انتخاب های متفاوتی که در هر دو نسخه انجام میدهد ، نشن میدهد به خوبی لایق عنوان نیروی نابغه استارز است و همدردی ودلرحمی او تاثیری در این موضوع نمیگذارد و ما جیل را فردی قدرتمند و دارای احساسات انسانی مشاهده میکنیم.

WCCFresidentevil3remake6.thumb.jpg.0dbb7f9525d5b94d8e1b46cbf6e3ae35.jpg

 

با اینحال در نسخه کلاسیک بیشتر تمرکز بازی بر روی مبارزه جیل - نمسیس بدون دخالت دیگران بود. جیل میباسیت یک تنه بانمسیس بجنگد ( جز یکی دو مورد ورود کارلوس بقیه داستان جیل وبود ونمسیس ) در نسخه ریمیک چنانچه بالاتر گفتم کارلوس در موارد متعدد در مقابل نمسیس به کمک جیل می آید . البته با توجه به تغییر کاربری نمسیس دیگر یک تنه نمیشد از دست او فرار کرد و مسلما در بازی ریمیک چه خوب و یا چه بد ، کمکی که آسیب نبیند ، بسیار لازم بود.

 

 

2.کارلوس الیورا

 

15745.png.e1fe48fc8e537c5ed1395d62cec037d5.png

 

کارلوس الیورا یکی از افراد UBCS ( سرویس مقابله با تسلحات زیستی آمبرلا ) در نسخه کلاسیک به شکل یک مزدور ساده در داستان نشان داده میشود. کارلوس با وجود کار کردن برای امبرلا ، فردی درستکار است و به قول معروف از ابتدا شخصیت خوبی در مکان اشتباه است. هنگام مواجه شدن با کارلوس در نسخه اصلی بازی ، شکا احساس میکنید کارلوس از نظر مهارت بسیار پایین تر از جیل است ولی با اینکه او را در معدود صحنه های بازی مشاهده میکنیم ، همواره این حس که او هرچه درت وان دارد برای جیل انجام میدهد کاملا مشخص است. کارلوس در نسخه اصلی اغلب به عنوان فرید همراه و به قول معروف پایه دیده میشود. 

هرچند همراه شدن او باشما بیشتر این نگرانی رابریتان ایجاد میکند که ممکن است توسط نمسیس کشته شود (با توجه به تسلیحات بسیار محدود کارلوس و اینکه در ان نسخه ها نمیشد پارتنر را درمان کرد)

 

images.jpg.d6705144ea7bb2c7b899e598ef6c5ed5.jpg

 

در نسخه جدید آن کارلوس قدیمی را دور بریزید . اینجا شما با مردی طرف هستید که یک مزدور متخصص است. کارلوس به طور مکرر جیل را نجات میدهد درجایی که به نظر میرسد جیل در مواجهه با نمسیس درمانده شده است ، دیدن کارلوس باعث قوت قلب شماست ( در نسخه قدیمی حضور کارلوس اصلا چنین حسی به شما نمیداد) .

با اینحال از حق نگذریم در این نسخه بیشترو بهتر به شخصیت کارلوس پرداخته شده است. ارتباط کارلوس وجیل بسیار بهبود پیدا کرده است. کارلوس همچنین آن عدم آگاهی نسبت به اهداف آمبرلا را مانند نسخه قبلی درخود دارد.

در واقع اگر از کارلوس در نسخه قبلی خوشتان می آمد ، در این نسخه او را بیشتر دوست خواهید داشت. تغییر ظاهر کارلوس نیز به خودی خود این تغییر شخصیت را نشان میدهد . 

علاوه بر این با وتوجه به نغییر مسیر گیم پلی شما مدت بیشتری را با کارلوس میگذرانید

در نسخه اصلی تنها بخشی که کارلوس قابل هدایت بود زمانی بود که جیل آلوده شده و کارلوس برای پیدا کردن دارو به بیمارستان می رفت.

در نسخه جدید ابتدا شما با کارلوس به اداره پلیس میروید ( موضوعی که پیشتر اصلا وجود نداشت ) و بعد از آنجا برای نجات جیل بیمارستان را جستجو میکنید. 

 

RE3_UCBSTeam.thumb.jpg.5060005240ba15521f1ab4adc94b17af.jpg

 

با توجه به روند این بخش میتوان نتیجه گرفت که نویسندگان بیشتر سعی کردند علاقه کارلوس به جیل ( و برعکس ) را در این نسخه به تصویر بکشند. این موضوع در حرف های رد وبدل شده بین کارلوس وتایرل و جیل خودش را به خوبی  نشان میدهد .

کارلوس در این نسخه ، نگران افراد حاضر در شهر است و حتی با جیل بر سر اینکه چرا خودش را طعمه کرده بحث میکند. پس از کشف حقایق درمورد آمبرلا کارلوس این را به نوعی وظیفه خود میداند که برای جمع کردن مدارک و فاش کردن قضیه به اداره آمبرلا برود. ضمن اینکه هدف او ازا ینکار به نوعی جلوگیری از بمباران شهر به دلیل وجود غیر نظامیان و شهروندان نیز هست. کارلس همچنین معتقد است دانشمندی که واکسن ویروس را ساخته است ، نمیباست به کمپانی آمبرلا تحویل داده شود.

در نسخه اصلی ماموریت کارلوس پس از کشته شدن افرادشان تنها نجات یافتن از شهر است. کارلوس در این میان یکبار نا امید شده وبا جیل بحث میکنند.

در نسخه ریمیک کارلوس علاوه بر وظیفه نجات شهروندان، قرار است دانشمندی که واکسن ویروس تی را ساخته نجات دهد. و پس از پیدا کردن جسد فرد و دانستن جریان ، سعی میکند

کارلوس در نسخه ریمیک فردی درست ، قابل اعتماد و کسیست که جیل ( تایرل و میخائیل ) میداند میتواند روی او حساب باز کند. در تمام مدت انگیزه خود را حفظ کرده وهرگز نا امید نمیشود. حتی با وجود اینکه شرایط بسیار دشوار است.

هرچند که این پررنگ کردن نقش کارلوس به نوعی به قربانی کردن موارد متعددی در داستان ختم شده است با اینحال کارلوس هنوز شخصیتیست که او را دوست خواهید داشت.

 

 

RESIDENT-EVIL-3-REMAKE-GAME-INFORMER-CARLOS-AND-JILL.thumb.jpg.dc64c4cb43e347cd113754c775c571ac.jpg

 

 

 

 

 

2563.png

 

  • خوشم اومد 1
  • متشکرم 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

3. برد ویکرز

re3-brad-vickers.thumb.jpg.dc8cd2ed9de42245c4020c21e1f95469.jpg

 

برد خلبان گروه استارز در رزیدنت اویل 1 میباشد که به نوعی به ترسو بودن شهرت دارد. برد در جریان حادثه عمارت زمانی که صدای جیغ یکی از همکارانشان را شنید گاز هلیکوپتر را گرفت و بقیه تیم را آنجا رها کرد ( بعد هم عذاب وجدان گرفت و تمام مدت بالای جنگل گشت میزد تا آنها را پیدا کند ودر نهایت نجاتشان نیز داد ). با توجه به شجاعت ذاتی افراد استارز ، برد به عنوان ترسوترین فرد گروه شناخته میشد. این موضوع در نسخه کلاسیک اویل 3 نیز رعایت شده بود. برد تمام مدت در تلاش نجات دادن خودش بود و فقط به جیل درم ورد نمسیس هشدار میداد و سپس با یک پایان تراژدیک در مقابل جیل درا داره پلیس کشته میشد.

در نسخه جدید ما برد را بسیار زودتر از نسخه قبل از دست میدهیم و البته زودتر نیز او را میبینیم. برد تلاش میکند به جیل هشدار دهد و او را به نوعی با تلفن خودش هشیار میکند. پس از طی چند خیابان برد توسط یک زامبی زخمی شده و با توجه به تینکه میداند چه اتفاقی خواهد افتاد ، جیل را روانه میکند و خودش برایم توقف کردن زامبی ها باقی میماند.

کمی بعد تر و در سناریو کارلوس، شما او رادرحالی میینید که به ماروین حمله کرده و ماروین را زخمی میکند ( در رزیدنت اویل 2 رمیک واصلی ) ماروین زخمی شده است.

مانند نسخه قبل چک کردن جسد برد به شما کارت استارز میدهد که برای موارد متعددی در اداره پلیس مفید است.

 

brad-1024x575.thumb.jpg.5ab28bdcfd8c3f821738ba6be86bc0b8.jpg

 

 

 

4.میخائیل ویکتور

wallpapersden.com_mikhail-viktor-resident-evil-3-remake_2048x2048.thumb.jpg.f01a8be930d46c0452e76c28921f3a4d.jpg

میخائیل وکتور ، فرمانده گروهیست که برای نجات شروندان آمده است به شدت زخمی شده وافرادش کشته شده اند و از اینکه افرادش کشته شده وخودش هنوز احساس عذاب وجدان دارد.

این چیزیست که در نسخه کلاسیک شما با آن طرفید. جراحات میخائیل بسیار جدیست با اینجال به نظر نیمرسد این جراحات مربوط به آلوده شدن توسط زامبی ها باشد. جیل در نسخه کلاسیک میخائیل را بخاطر تلاش مجدد برای مبارزه سرزنش میکند. بااینحال کمی بعد تر ، و هنگام حرکت قطار که نمسیس سوار کوپه ایست که میخائیل آنجاست ، به جیل دستور میدهد کوپه را ترک کند و خودش با نمسیس درگیر میشود.

شجاعت، وفاداری واحساس مسئولیت سه ویژگی میخائیل در یک قاب ، آن هم صححنه نهایی مبارزه او با نمسیس با کشتن خودش ومنفجر کردن واگن برای بازیکنان کلاسیک نمایش داده میشود. حضور میخائیل در نسخه کلاسیک کوتاه و به شدت تاثیر گذار است.

 

resident-Evil-3-i.thumb.jpg.f64e550c6ec0afdb8a195ea82fd8e1bd.jpg

 

در نسخه ریمیک نیز میخائیل همان روند را تکرارم یکند با این تفاوت که اینجا نه به شدت زخمیست و نه از روی احساسات تصمیم میگیرد. او فرمانده ای خونسرد و در تلاش برای پایان دادن به ماموریت و نجات شهروندان با گرد آور آنها در قطار است. میخائیل در مورد استارز میداند و از جیل برای راه اندازی قطار کمک میخواهد. او شرایط را به طور واضح برای جیل بیان میکند واز طرفی کارلوس و تایرل را سازماندهی میکندو همچنین برای برگشت جیل با وجود اینکه شاید بداند نمسیس در تعقیب جیل است ، قطار را نگه میدارد و جیل را بخاطر شجاعت و زیرکی در گریختن از دست نمسیس ستایش میکند. 

به طور کلی شما میخائیل را دوست خواهید داشت. فردیست که به شما احساس اطمینان یک فرد خونسرد در شرایط بحرانی را القا میکند. لحن صحبت کردن میخائیل با جیل ، کارلوس ، نیکلا وسایر افراد حاضر نشان دهنده یک فرمانده قدرتمند و دلسوز است. با اینحال در این نسخه میخائیل به طور ضمنی به نیکلا مشکوک است و این شک را عنا بیان میکند. پس از اینکه نمسیس سوار قطار شده وتمامی افراد و انسان های کوپه را میکشد، جیل با حالتی خشمگین به سمت کوپه میدود ولی میخائیل او را متوقف میکند و به او فرمان مدهد به کوپه بعدی بگریزد. 

"فایده ای نداره اونا مردن ، برو به سمت کوپه بعدی"

در نهایت میخائیل به خودش بمب وصل کرده وزمانی که نمسیس او را میگیرد خودش را با نمسیس منفجر میکند. آنهم زمانی که میداند راه دیگری نیست وحداقل سعی میکند جیل را نجات دهد.

WCCFresidentevil3remake6.thumb.jpg.6029a15079cc933052f932dadf3fc032.jpg

 

 

 

5. نیکلای زینواو

 

87706006_250378345986923_1917614888739539822_n.thumb.jpg.e18cfb4678e39b87270236019a2a0f3c.jpg

 

از نیکلا بدتان می آمد؟ در این بازی دلایل بسیار بیشتری برای تفنر از او خواهید داشت

باید گفت شاید بهرتین شخصیت پردازی این ریمیک از آن نیکلای میباشد. نشان دادن شخصیت او به نحوی باور نکردنی از لحظه اول که اورا مشاهده میکنید همان حسی را در شما بر یم انگیزد که در جیل برانگیخت.

در نسخه اصلی نیکلا بعد زا میخائیل فرماندهی گروه سه نفره را به عهده میگیرد هرچند علنا اظهار میکند به جیل اعتمادی ندارد. ولی در طی بازی و تا بخش کارلوس شما متوجه نمیشوید که نیمکلا چیزی بیش از یک شخصیت ازار دهنده است. 

علاوه بر این جز بخش آخر بازی ، نیکلا هرگز قصد جان جیل را نمیکند. شاید همین باعث میشود به وی به عنوان یک فرد آزار دهنده ونه بد داستان توجه کرد. 

نیکلا فردی خونسرد و بسیار بی رحم است . وظیفه او ضمن آمدن با تیم یاد شده ، این است که اطلاعات مبارزاتی تسلیحات زیستی را برای شرکت تهیه کرده وآن را به مبلغ بالایی بفروشد. او یک به یک سوپروایزر هایی که کار مشابهی انجام میدهند از صحنه خارج کرده و بر مبلغ اطلاعات خود می افزاید.

با توجه به قابل انتخاب بودن نسخه کلاسیک ، الزامی در مرگ نیکلا نیست . ممکن است شما نخواهید یا نتوانید او را بزنید ، ممکن است مرحله را به نحوی پیش ببرید که نیکلا توسط نمسیس کشته شود. با اینحال این امر در شخصیت او تاثیری نمیگذارد.

Resident-Evil-3-Nicholai.thumb.jpg.f49517d4eda7ed29df21103bfb5d390a.jpg

 

حال به نسخه ریمیک نگاه کنیم که چه استادانه شخصیت او را از لحظه اول به شما نشان میدهد. 

نخستین جایی که شما نیکلا را میبنید ، کنار مورفی سیکر بوده که زخمیست. جیل تلاش میکند زخم او را ببندد ناگهان نیکلای وارد میشود وبدون کمترین درنگی و واکنش به فریاد های مورفی ، او را با یک گلوله میکشد. استارز را مسخره کرده وبه جیل لقب آدم دلرحم میدهد  وبه او میگوید به قطار برگدد: ما به فردی مثل تو نیاز نداریم "

کمی بعد تر نیکلا به کارلوس میگوید جیل قابل اعتماد نیست " زیرا نمیتواند در زمان نیاز شلیک کند " و به کارلوس میگوید او تو را به کشتن میدهد . " شاید همین باعث واکنش انفجاری بعدی جیل میشود."

تا اینجای بازی ، نیکلا فردی ازاردهنده است ولی کمی بعد تر با قفل کردن در کوپه قطار و جا گذاشتن میخائیل و جیل در مقابل نمسیس ، ذات اصلی خودش را آشکار میکند.

حضور نیکلا در بازی زیاد نیست و شاید به اندازه نسخه کلاسیک باشد ولی همین معدود حضور ، او را به شما میشناساند. نیکلا فردی مغرور ، متکی به نفس و فقط به فکر خودش است که از شرایط به نفع خودش استفاده کرده ودیگران را به راحتی قربانی میکند. در نهایت شما میباست حتما او را باتیر بزنید وگرنه هم شما وهم کارلوس به طرز بدی در لحظه آخرد استان خواهید مرد. 

 

resident-evil-3-remake-nicholai.thumb.jpg.a5ec10545eeb83384c85553c0b3824fb.jpg

 

 

2563.png

 

  • خوشم اومد 1
  • متشکرم 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تایرل پاتریک

 

شاید بعد از دیدن تایرل در رزیدنت اویل 3 فکرک نید این شخصیت در ریمیک به بازی اضافه شده است. جالب است که بدانید تایرل پاتریک در رزیدنت اویل اصلی نیز برای چند لحظه پیش از منفجر شدن حضور داشت. 

تایرل مانند نیکلا جزو  سوپروایزرهای وبد وتلاش میکرد مدارک مفیدی برای فروش بعدی بدست آورد. تایرل در نسخه اصلی چند دقیقه بعد از مشاهده شدن کشته میشد

RE3_Tyrell.jpg.380096a064f4820f0499c3d680ff0e16.jpg

 

در نسخه ریمیک تایرل و کارلوس در یک تیم هستند وتایرل متخصص فنی کامپیوتر و دوست کارلوس است. تایرل به همراه کارلوس برای پیدا کردن ردی از پروفسور ناتانیال بارد سازنده واکسن ویروس تی می رود.

تایرل صرفا میخواهد ماموریتش را انجام دهد و در مورد چون و چرای دستورات رسیده اهمیتی نمیدهد. 

در هر صورت در هردو نسخه تایرل کشته میشود. در نسخه اول توسط انفجار و در نسخه ریمیک، توسط نمسیس

 

 

 

مورفی سیکر

 

مورفی سیکر نیز مانند تایرل در ابتدا شخصیت جدید دیده میشود ولی موضوع این است که مورفی هم در نسخه اصلی حضور داشته و هم مرگش دقیقا به نحویست که در نسخه ریمیک مشاهده میکند.

با توجه به انتخابی بودن داستان اصلی، شما با اتخاذ تصمیمات مختلف میتوانید داستان های مختلفی در نسخه اصلی مشاهده کنید. یکی از موارد مورفی سیکر است.

مورفی در داستان اصلی و انتخاب های مبتنی بر فرار از دست نمسیس عموما توسط کارلوس کشته میشود. در حالی که ازا و خواهش میکند که او را بکشد زیرا در حال تبدیل شدن است. مورفی در اداره تولید محصولات شیمیایی و دارویی در نسخه اصلی ظاهر میشود.

با اینحال با انتخاب متفاوت کسیکه مورفی را میکشد، نیکلاست که با بی رحمی او را میکشد و میگوید: چاره ای نداشتم ، داشت تبدیل میشد ( این جملات به طرز خشونت آمیز تری در نسخه ریمیک توس نیکلا گفته میشود)

murphyseeker-1024x576.thumb.jpg.c1abda975be2cebba9e8224f17e3d5e3.jpg

 

داریو روسو

 

ایا انبار " کوهستان ابی" و اولین فرد زنده ای که در رزیدنت اویل 3 مشاهده میکنید را بیاد دارید؟ داریو روسو فردیست که دخترش را از دست داده و وحشتزده  سعی میکند مخفی شود. او تنها راه نجات را در پنهان شدن در کانتینری میبیند که در انبار خود دارد و. حاضر نیست با جیل برای نجات خود تلاش کند.

اگر در نسخه اصلی هنگام راه اندازی قطار به ابتدای بازی به دنیال داریو برگردید متوجه میشوید که دختر داریو به احتمال زیاد کمی پیش تر کشته شده وچند زامبی نیز دخل داریو را آورده اند. 

 

در نسخه ریمیک ، داریو همین رفتار پنهان شدن در کانتینر را در پیش میگیرد با این تفاوت که با جیل با لحن تند تری صحبت کرده و حاضر به باز کردن در برای جیل نیست. با توجه به خطی بودن تا حد زیادی از بازی ریمیک شما نمیتوانید برای بردن داریو به جایی که او در آن مخفی شده برگردید و به احتمال زیاد داریو در این نسخه نیز شام  شب زامبی ها شده است.

resident-Evil-3-k.thumb.jpg.de8576390c6a0234e95f43268d45b0b5.jpg

 

 

 

رابرت کندو

 

رابرت کندو در نسخه اصلی رزیدنت اویل 3 حضور ندارد. ولی تنها در نسخه دوم دیده میشود. با اینحال با توجه به گسترده کردن داستان او در نسخه ریمیک 2 ، در رزیدنت اویل 3 جیل با او نیز برخورد میکند. بر خلاف نسخه ریمیک2 و برخورد خشونت آمیزش با لیون وایدا ، کندو به خوبی جیل را میشناسد . دلیل این موضوع به نوعی به فایل ها رزیدنت اویل اصلی برمیگردد. در نسخه اصلی توضیح داده می شود که در وهله اول بری برتون (که طرفدار NRA میباشد) ازکندو درخواست کرده مردم را مسلح کند. و در بخش بعدی توضیح میدهد که سلاح های اختصاصی گروه استارز توسط گروه اسلحه سازی کندو طراحی وساخته شده و به شدت دقیق است. 

در نسخه ریمیک نیز برخورد جیل و کندو کاملا نشان از آشنایی و دوستی قدیمی آنها دارد. هرچند سرنوشت رابرت کندو در رزیدنت اویل 2 ریمیک رقم میخورد ، با اینحال دیدنش در رزیدنت اویل 3 نیز خالی از لطف نیست.

 

 

ry.png.cb0efa2e5a122802009fbb04d814ab21.png

 

 

ماروین برناگ

 

ماروین نیز مانند کندو در نسخه اصلی داستان حضور فعال ندارد. به این معنی که جیل در هنگام ورود به اداره پلیس با ماروین که بسیار زخمی شده وبیهوش است روبرو میشود. در این نسخه از مرگ او چیزی گفته نمیشود. در نسخه ریمیک ، صحنه زخمی شدن ماروین توسط برد نشان داده میشود تا توضیحی بر وضع وخیم وگفته های ماروین به لیون اس کندی در ریمیک 2 باشد. 

 

RE3_2020_Raccoon_City_Trailer_-_Marvin_Branagh.thumb.png.0a3553d81baa72577d2c8599ef40e296.png

 

ناتانیل بارد

 

پروفسور بارد سازنده ویروس تی ، گیر افتاده در بیمارستان "یادبود اسپنسر" ، شخصیتی که به تازگی به بازی اضافه شده است. در نسخه اصلی این شخصیت وجود نداشت. بارد در تمام بازی تنها تصاویر ویدیویی ازخود پخش میکند و هنگامی که کارلوس او را پیدا میکند او توسط نیکلا کشته شده است. 

پروفسور بارد مسئول ساخت واکسن برای ویروس تی و دانشمندی بود که توسط آمبرلا سرپرست پروژه شده بود. با اینحال او در دو فیلم ویدویی ابتدا به دیوانه شدن آمبرلا وکشتن تمامی محققان اشاره میکند وسپس در فیلمی که به عنوان وصیت نامه خود گرفته در مورد تسلیحات زیستی و حوادث راکن توضیحات کامل و جامعی ارائه میدهد.

 

119496907_images(1).jpg.5d2cb2e7872e65d3dce013bfe9eb6c2c.jpg

 

 

 

 

 

2563.png

  • خوشم اومد 1
  • متشکرم 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بخش سوم : دشمنان

 

رزیدنت اویل 3 به نسبت دو نسخه پیشین خود از تنوع مکانی ، داستان شخصیتی و البته باس ها و موجودات مهاجم متنوعی بهره میبرد که اغلب بازیکنان از تکک تک آنها خاطره دایند. این موضوع غیر از نمسیس است. ما در مورد دشمنان عادی حرف میزنیم.

 

 

 

 

 

شماره  نام دشمن حضور در نسخه اصلی حضور در ریمیک
1 زامبی + +
2 سربر ( سگ های زامبی ) + +
3 نمسیس + +
4 درین دیماس + +
5 هانتر بتا  + به شکل متفاوت 
6 هانتر - +
7 کرم خاکی + -
8 عنکبوت + -
9 لیکر - +
10 غورباقه  + -
11 کرم های خونخوار + -
12 زامبی های تغییر شکل یافته - +

 

 

2563.png

  • خوشم اومد 1
  • متشکرم 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

حالا که این دو بازی رو در حد متعادلی با هم مقایسه کردیم ، به موضوع های برسیم که مشکل بنیادینی در رزیدنت اویل 3 ایجاد میکند. این بازی به طور قطع بسیار جذاب وهیجان انگیز است. ولی میبایست در نظر داشت، این بازی عنوان ریمیک 3 را به دوش میکشد وریمیک به معنای بازسازی وتکمیل داستان وبازیست ، نه یک بازی جدید.

 

و این چیزیست که نقد های این بازی را به طرز فجیعی بالا میبرد. سازندگان بازی با این نسخه طوری رفتار کرده اند که گویی پیشتر بازی ای با این عنوان و نام وجود نداشته است. و همین عنوان بعدی مارا میسازد.

 

ریمیک و فن های دلخور که مدتها منتظر این بازی بودند.

 

 

در  بخش های بالا درمورد لوکیشن های مشترک وحوادثی که در آنها رخ میدهد گفتیم . ولی موارد زیادی در نسخه اصلی وجود دارد که در بازی اصلی حذف شده اند و شاید همین باعث ناراحتی برخی ( تقریبا اکثر ) فن های این بازی شده است. اگر شما هم فن این بازی در زمان های قدیم بوده اید ، گرچه ابتدای بازی خون در رگتان پمپاژ میشود و از شروع بی رحمانه داستان لذت میبرید وبه قولی مو به تنتان به همان اندازه راست میشود که بار اول نمسیس را دیدید، کم کم این حالت جایش را به ناراحتی درمورد چیزهایی میدهد که در نسخه اصلی بودند و در این ریمیک جایشان به شدت خالیست. حتی ممکن است دلتان برای نمسیس نسخه اصلی تنگ شود! 

هرچند او با توجه به محدودیت نرم افزاری وسخت افزاری سال 1998 ، امکان چنین هنر نمایی هایی را نداشت.

 

 

 

1. قدرت انتخاب

 

بازی قدیمی باشد یا نه، انتخاب در تصمیم گیری به خودی خود هیجان انگیز است. علاوه بر استرسی که بازی به شما وارد میکند تا در 10 ثانیه یا شاید کمتر تصمیم بگیرید یا خود بازی بدترین گزینه را برایتان انتخاب کند ، فکر کردن به اینکه در اینونتوری خود چه دارید و حالا باید چکار کنید تا از مهلکه بجهید، این تمایل را برای شما ایجاد میکند تا برای تجربه انتخاب های دیگر چندین بار بازی را تمام کنید .

Image40.jpg.a4ec83e5f6a6e4995a9e5cbf079b7007.jpg

شاید از دلایلی که این بازی در زمان خود بسیار موفق عمل کرد ، نه هیجان بازی بلکه هیجان دانستن انتخاب های مختلف بود. شاید دلیلی که بازیکنان این بازی بیش از هر اویل دیگری از این بازی خاطره دارند همین باشد. علاوه بر این این انتخاب ها گاهی بازی را از مسیری که شما در ان هستید منحرف میکنند. 

حتی نسخه کلاسیک به شما اجازه میدهد با تغییر مسیر خود ، ماجراهای متفاوتی ببینید ( که در نوع خودش بسیار خلاقانه وجالب توجه است و فقط در همین نسخه وجود دارند)

این آپشن ، که تنها در  3 نسخه رزیدنت اویل وجود دارند ( رزیدنت اویل 1 سناریو کریس ، رزیدنت اویل 3 ، رزیدنت اویل رولیشنز 2) به طور کلی در نسخه ریمیک کنار گذاشته شد.

 

2. امکان فرار و مبارزه ، برای ماجراجویان و هیجان طلبان

 

نسخه  کلاسیک جز 3 باس فایت اصلی داستان ( حیاط برج ساعت، اتاقک اسید و باس فایت نهایی ) هیچگاه بازیکن را مجبور به مبارزه یا فرار نمیکند. شما مختارید بجنگید ویا فرار کنید وبازی ابزار هردو را به شما میدهد. شما میتوانید نمسیس را بکشید ومیتوانید اورا کل شهر دنبال خودتان بچرخانید.میتوانید با نمسیس بازی کنید تا جایی که اعصابش خورد شود وشما را بزند. میتوانید به سمت نمسیس بدوید واز کنارش جاخالی بدهید و نمسیس هیمشه پشت سر شماست ( حتی وقتی از روبرویتان در می آید تنها راه این ایست که او را به پشت سرتان هدایت کنید) طراحی بازی به گونه ایست که شما پیش از ورود به دری که شمارا نجات دهد دقیقا به اندازه یک مشت خوردن با نمسیس فاصله دارید . 

Resident-Evil-3-Closed-Encounter.gif.af61c32f4c03d7f4403e776649068763.gif

در نسخه جدید نمسیس نمیمیرد. غیر از اینکه بازی سلاح کافی برای زدن نمسیس به شما نمیدهد ، نمسیس به طور مدام مقابل شما ظاهر میشود ( نه پشت سر ) و مجبورتان میکند با او درگیر بشوید. 

اینجا دیگر بحث هیجان نیست، نمسیس که منبع هیجان بازیست به طور مداوم راه شما را سد میکند و حوصله شما را سر میبرد. دیگر پشت سرتان نیست که برای فرار از دستش هیجان زده بشوید. شما مجبورید به طور مدام با او درگیر شوید ( ایرادی که دوستان به مستر ایکس نیز میگرفتند) و هر چیزی که همیشگی شود، هر چند اعصاب خورد کن هیجانش را از دست میدهد. 

هیجان رسیدن به یک در و اینکه: خدا رو شکر شرش کم شد به طور مداوم در بازی کمرنگ و کمرنگ تر میشود. به قدری که نمسیس به جای جالب بودن خسته کننده و مدام توی دست وپا میشود. این معنی اش این نیست که شما به سادگی ازا و میگذرید . بحث سر لذت بردن از فرار است چیزی که در نسخه کلاسیک وجود دارد واینجا نه.

 

 

3. پازل ها معماها 

 

همه بازیکنان این نسخه رزیدنت اویل 3 را به معماهایش میشناسند. این نسخه اولین گیم پلی با معماهای متغیر را دارد. به این معنی که پسورد ها عوض میشوند. فرض کنید بار اول بازی را به پایان بردید و میخواهید مجدد کلید اتاق استارز را بگیرید رمز دفعه پیش را میزنید و بوق! رمز اشتباه است.

در نسخه رزیدنت اویل 3 انبوهی از معماهای متنوع وجود دارد . معماهایی که واقعا مسیر بازی را متوقف کرده وبازیکن را سرگردان میکند. حتی برای بار دوم سوم وچهارم بازی کردن. (اینها غیر از حضور های متنوع و گاه وبیگاه نمسیس است) 

844398753_hqdefault(1).jpg.58951805aae019c3f79b98aa3022331f.jpg

 

با اینحال در نسخه ریمیک به طرز عجیبی اکثر معماها حذف شده اند. معماهایی که فن های قدیمی روی آنها تعصب  داشتند جایش را با نمسیس رو اعصاب فعلی عوض کرده است. همچنین معدود پازل ها شما را در روند بازیم توقف نمیکنند. تنها با حل آنها درا غلب موارد ایتم به دست خواهید آورد.

 

4. نمسیس

 

کمی قبلتر در مورد تفاوت دو نسخه صحبت کردیم و حال باید به شخص شخیص بازی توجه کنیم. شخصی که وجودش به اندازی جیل در بازی اهمیت دارد.

نمسیس در نسخه کلاسیک به چهار صورت کلی ظاهر میشود 

1. نمسیس فاقد سلاح

2. نمسیس مسلح به راکت لانچر

4.نمسیس  فرم جهش یافته ثانویه دارای شاخک

5. نمسیس در فرم نهایی

شما در طی بیشتر بازی با 2 گزینه اول طرف هستید. با وجود نشان دادن نمسیس  وشاخکش ، نمسیس هرگز در طول مسیر فرار و مبارزه جز در زمان کشتن جیل از شاخک استفاده نمیکند .  با همین دو فرم نیمی از بازی درگیر هستید.

بعد از برج کلیسا نمسیس به فرم 4 وارد میشود و برای نخستین بار جلوی کارلوس در می آید ( این نیز یکی از انتخاب های غیر آشکار بازیست که چه کار کنید.)

و فرم 4 تنها در انتهای بازی دیده میشود.

 

متاسفانه در نسخه ریمیک نمسیس بسیار سریع از حالت یک موجود غول پیکر خطرناک به موجودی شبیه به لیکر جهش می یابد به طوری که آنچه در حیاط کلیسا میبینید کمترین شباهتی به نمسیسی که ما میشناختیم ندارد و از همین نقطه دیگر نمسیس حتی با وجود سر رسیدن های گاه بیگاهش ، نمسیس نیست. 

احتمالا به دلیل مشاهده متعدد او در بازی سازندگان ترجیح دادند در این بخش نمسیس کاملا تغییر کند. موضوعی که فن های بازی از آن چندان استقبال نکردند.

کشتن نمسیس در انتهای بازی کاملا وابسته به دستگاه شارژ می باشد و جیل تنها فرایند بازی را تسریع میکند با وجود شباهت در هرد ونسخه، نمسیس در انتهای رزیدنت اویل 3 بیشتر به فرم پیش نهایی آلکسیا اشفورد شبیه است تا موجودی که بی وقفه به دنبال شما دویده وسعی کرده مغزتان را متلاشی کند.

 

 

5. خطی بودن داستان

 

نسخه کلاسیک رزیدنت اویل بر مبنای غیر خطی بودن است. شما باید به طور متعدد مکان هایی که در آنجا بوده اید رامجدد بررسی کنید. هر آیتم جدید برای هر قفلی که مقابلتان است استفاده کنید وهمین موجب سرگردانی، اتلاف مهمات و البته سخت پیش رفتن بازی میشود. 

حل معماهایی که جلوی سریع پیش رفتن بازی را میگیرند و ایتم هایی که باید به سختی بیابید تا بتوانید انها را حل کنید، از مهمترین مشخصه های رزیدنت اویل کلاسیک است. شما میبایست انبوه فایل های را مطالبه کنید، به هر چیزی توجه نشان دهید و در نهایت  بازی را پیش ببرید.

در نسخه ریمیک این موضوع به طرز اسف باری حذف شده است و جز معدود بخش های داستان ، بقیه موارد سر راست بوده ودر درگیری با نمسیس خلاصه میشود.

 

6. داستان، ناقص تر از نسخه اصلی

 

داستان ریمیک به قدری تغییر یافته است که نسخه اصلی کاملا خط متفاوتی را دنبال میکند از این گذشته مواردی به داستان اضافه شده اند که فاقد عمق می باشند . حداقل عمقی که داستان اصلی 3 در آن وجود داشت. شما از متن ها بیشتر برای یافتن پازل استفاده میکنید تا فهم حوادث رخ داده. درحالی که هر فایل در داستان اصلی بیانگر موضوعی درمورد حوادث شهر بود. ایا هرگز فایلی را که ازافسر پلیس به جا مانده و از بزدلی اش برای نجات دوستی میگوید که پیش تر او را نجات داده و نا امیدی وترس افرادی را بیان میکند که شما همین الان شاید در حال کشتن جسدشان هستید را میتوان با مجموعه فایل هایی بررسی کرد که فقط به شما در مورد روش حل پازل( انهم پازل های معدود بازی) آموزش میدهند؟

 

 

 

در پایان

 

باید در مورد بازی رزیدنت اویل 3 ریمیک ایننین گفت که بازی از نظر گیم پلی ، گرافیک و داستان بسیار جذاب و جالب توجه است. شخصیت ها و روابط کاملا کار شده و تقریبا بی نقص هیتن. مهمترین ایرادی که به این بازی وارد است ، این است که به این بازی شباهتی به نسخه اصلی ندارد. اگر این بازی به نحوی بازی دیگری معرفی میشد ، اثر بسیار خوب ومقبولی میبود.

 

2563.png

 

  • خوشم اومد 1
  • متشکرم 3

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.